suddagummans.blogg.se

När livet tar slut

Publicerad 2017-02-15 13:55:03 i Allmänt,

När man får dödsbud, har dödsfall på jobbet el hör/läser att någon gått bort i förtid, innan de sk har åldern inne för att dö så väcks det tankar i en. 

Tankar om livet när och hur det ska sluta och som tur är så vet vi inte när den stunden är inne. 
Tankar på att ta tillvara på livet och vardagen. Att kanske inte spara på tillfällen till glädje, samvaro och kärlek. Kärlek till familj och vänner. En extra kram till någon som behöver den just då. 

Idag är det begravning för min vän Leffe. En galen, glad och skojfrisk människa vars hjärta inte orkade slå

längre. 

Nästa vecka är det begravning för min vän Anne som förlorande kampen mot cancern. Denna jävliga sjukdom som tär på både kropp och själ. Man går genom hopp och förtvivlan 
Sänder tankar till dotterns svärfar Janne som oxå kämpar mot denna sjukdom. 

Mina barnbarn och deras familj i Katrineholm miste sin gamlafarfar häromveckan. 

Döden drabbar oss osvsett ålder och på vilket sätt man avlider på. Ung/gammal naturligt/sjukdom/ olycka. 

LEV NJUT OCH TA TILLVARA PÅ LIVET❣


Kommentarer

Postat av: sofia

Publicerad 2017-02-15 14:54:01

Vi behöver verkligen stanna upp i livet för att omprioritera och värdera vad som är viktigt. Jag har haft många som gått bort i min familj under kort tid och nu känns det i kropp och själ. Ens tankar kring sin egen bortgång uppenbaras och som du skriver, det är tur man inget vet.
Kram <3

Svar: Många kramar till dig
Jessica Martinsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela