suddagummans.blogg.se

Läkande process

Publicerad 2016-10-16 14:30:09 i Allmänt,

Har sedan några år ett diskbråck mellan 4 o 5 kotan i nacken. Fick det på jobbet av att hjälpa en boende rätt i rullstolen flera ggr/timme. Oftast med hjälp av en kollega men ibland ensam.

Känner av det då o då men oftast håller värken sig borta. Men ett par ggr/år är det precis som jag samlat på mig spänningar o undanhållen smärta för då blir det smärtgenombrott och upp t två veckor går jag med spända nack/halsmuskler, senor o ömma fästen. Bästa botemedlet är vila, smärtlindring. Massage hos bästa Marie, min massör, som ger nacke och axlar en rejäl omgång.

Hässlemassören

Men ibland krävs även ett besök hos kiropraktikern Lars Svensson som med små medel knäcker rätt kotan och tar bort låsningar i ryggen.

Blev av Marie, massören, rekomenderad att testa spikmatta för att öka genomblödningen i rygg o nacke. Har testat en spikkudde och är mycket positivt överraskad DET FUNGERAR värken har klingat av och är smärtfri. Tjoho!!!!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-10-16 15:06:25

Vi borde vara mycket mer rädda om oss än vad vi många gånger är. Kram Anette
www.anettan.blogspot.se

Svar: så sånt. Numera tänker jag mer på hur jag lyfter och hjälper de jag jobbar för. Men så klart även privat. Sen mår man ju aldrig dåligt av massage. ❣️❣️
Jessica Martinsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela