suddagummans.blogg.se

Avtackning och gofika

Publicerad 2016-05-31 20:03:41 i Allmänt,

Idag var det dags för vårens sista APT och även mitt sista på Björkhaga, Boken. Den 7/6 börjar jag nytt jobb inom kommunen. En nystartad rehab kortidsavdelning blir min nya utmaning. 
Jag bjöd på gofikan idag. Efter lite funderande så föll beslutet på  Slabang
En supergod rulltårtbakelse med smörkräm, mandelmassa, banan och grädde. MUMS 
Kakan fick jag första gången smaka av vår granne Annika som ätit denna på Gräddhyllan ett fik utanför Markaryd. 
Receptet idag hämtade jag från bloggen; http://sweetsugarcakes.blogspot.se/2010/11/slabang.html?m=1 
Men jag valde att göra en smörkräm att ha mellan rulltårtan och marcipanen. 

Smörkrämen;
150 gr marg
1 dl florsocker
2 äggulor
2 tsk vaniljsocker. 

Av äggvitorna som blev över snodde jag ihop maränger, synd att kasta. 

Av mina Goa kollegor fick jag en superfin ljuslykta med doftljus i. Tack snälla ni. Kommer att sakna er. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela