suddagummans.blogg.se

När jobbet ä som bäst

Publicerad 2015-11-07 09:38:06 i Allmänt,

Jag stormtrivs med mitt arbete, kollegor o våra kära boende på avdelningen.
Just för tillfället har jag förmånen att få vara i köket på avdelningen. Jag har ansvar för köksdelen, beställningar, städning o bakning.
Just dofter är viktiga och meningsfulla för d demenssjuka. Eftersom vi inte lagar maten på avdelningen så blir där ingen naturlig "matos" så då bakar vi bröd, vetebröd o kakor istället..

I onsdags blev det vetebullar. Jag och ben av damerna hade trevliga timmar i köket. Samtal, skratt, bulldeg, knådning, kavling i en salig blandning.  

Degen fick 👍🏻👍🏻👍🏻 (tummen upp) av flera av pensionärerna som kom ut i köket när vi höll på. Viktigt att man smakar på degen 😋😋

Hon ansvarade för att "klina" ägg på bullarna o sen strö på pärlsocker. Hon fick titeln "1:e Klinerska". Hon skrattade gott åt titeln.


Nu planerar vi för julbaket. Det blir bla pepparkakor och mandelmusslor. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela