suddagummans.blogg.se

Buzzadoruppdrag

Publicerad 2016-10-28 09:07:48 i Allmänt,

Fick i uppdrag att testa ett glutenfritt bröd från Schär. Eftersom ingen i familjen äter glutenfritt så fick en lite gutepåg testa åt mig. Theo, 3 år, från Gotland fick utföra testet åt mig. Denna lilla grabb har gluten, ägg och mjölkproteinallergi så att hitta bra, allergivänliga och goda livsmedel är inte alltid så lätt.

Här kommer Theos och mamma Emmas recension av brödet;

Har provsmakat. Mycket gott bröd kan jag säga. Fluffigt inte så konstigt smak som ibland glutenfritt kan ha. Nej jag ger tummen upp. Som sagt minus är dom två kantbitarna eller slut och start på limpan som jag tycker är väl tjocka dom kunde man ha delat en gång till.

Ett plus är att dom är vete, ägg och Mjölkfria. Många andra bröd märken går bort för oss med vete allergi då dom innehåller glutenfri vetestärkelse

Brödet gick alldeles utmärkt att använda som korvbröd. Ett stort + även där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela