suddagummans.blogg.se

Omsorgstagare

Publicerad 2015-09-14 19:02:37 i Allmänt,

Nu e jag lite arg, irriterad o smått tosig



Följande artikel fanns att läsa i dagens Norra Skåne. 

http://www.nsk.se/2015/09/14/kritik-mot-vardchef-for-flyktinginsamling/

 Som anhörig till en bror med en intellektuell funktionsnedsättning kan jag inget annat än hålla med pappan som reagerat i artikeln. Ledningen för den dagliga verksamheten går ut med ett brev och en uppmaning att "Hjälpa dem hjälpa". Tanken är god men man måste ju se till vilka det är som tar emot detta brev.  Jo de som kanske inte har förmågan att förstå att det är frivilligt. De är där på den dagliga verksamheten av en anledning, att de inte klarar av ett vanligt jobb. Eller annat som vi "normalpuckade" klarar av i samhället. De har ofta god man, förvaltare eller föräldrar som för deras talan även om de enl lagen är myndig. 

Det är som om jag skulle lämna en lapp till "mina" demenssjuka boende på jobbet. De hade kunnat läsa vad där står men inte alltid förstått vad står, förstått innebörden av meddelandet. 

Så gör man inte.  Att sen deras chef  försvarar handlingen gör det hela mera märkligt..  

Detta kunde stannat bland personalen!!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela